„Eurydice“ publikacije u 2024. godini

 

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Mreža „Eurydice“ pruža visokokvalitetne informacije o širokom rasponu aspekata obrazovnih politika i praksi u Evropi. Uz podršku nacionalnih jedinica u 40 zemalja, Eurydice pruža opise 42 nacionalna obrazovna sistema, komparativne studije posvećene posebnim indikatori tema i statistika. Eurydicevi izvještaju pokrivaju informacije iz država članica EU kao i druge zemlje koje učestvuju u mreži. Izvještaji su dostupni na raznim jezicima.

0

Obrazovanje i briga u ranom djetinjstvu

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Obrazovanje i briga o ranom djetinjstvu (ECEC) je osnovno pravo za svu djecu i fondacija za cjeloživotno učenje. Ona igra ključnu ulogu u smanjenju nejednakosti i poboljšanju položaja žena i učešća u radnoj snazi. Ovo treće izdanje Ključnih podataka o obrazovanju i odgoju u ranom djetinjstvu u Evropi ima za cilj pomoći izgraditi pristupačne, inkluzivne i visokokvalitetne ECEC sisteme koji pomažu stručnom osoblju koje kreiraju obrazovne politike u Evropi, istraživačima i roditeljima sa detaljnim podacima i primjerima ECEC politika širom Evrope. Prvi dio izvještaja uključuje indikatore o pristupu, upravljanju, finansiranju, osoblju, nastavne planove i programe i monitoring, pokazujući kako su ove oblasti povezane. Novi dodaci od prethodnog izdanja uključuju uvid u inkluziju, finansiranje, osoblje uslove rada i plate. Odjeljak nastavnog plana i programa sada se bavi temama kao što su obrazovanje o održivosti, digitalna svijest i sigurnost, te rano učenje stranih jezika, da zadovolji promenljive potrebe male dece. Drugi dio izvještaja donosi nacionalnu perspektivu, sa informativnim listovima koji navode glavne karakteristike svakog ECEC sistema, uključujući strukturne dijagrame za lakše referenca. Izvještaj pokriva 37 evropskih zemalja: 27 država članica EU, plus Albanija, Bosna i Hercegovina, Švicarska, Island, Lihtenštajn, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Norveška, Srbija i Turska.

 

0

Ključni podaci o ranom i predškolskom odgoju i obrazovanju u Evropi – 2025

 

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

Obrazovanje i briga o ranom djetinjstvu (ECEC) je osnovno pravo za svu djecu i fondacija za cjeloživotno učenje. Ona igra ključnu ulogu u smanjenju nejednakosti i poboljšanju položaja žena i učešća u radnoj snazi. Ovo treće izdanje Ključnih podataka o obrazovanju i odgoju u ranom djetinjstvu u Evropi ima za cilj pomoći izgraditi pristupačne, inkluzivne i visokokvalitetne ECEC sisteme koji pomažu stručnom osoblju koje kreiraju obrazovne politike u Evropi, istraživačima i roditeljima sa detaljnim podacima i primjerima ECEC politika širom Evrope. Prvi dio izvještaja uključuje indikatore o pristupu, upravljanju, finansiranju, osoblju, nastavne planove i programe i monitoring, pokazujući kako su ove oblasti povezane. Novi dodaci od prethodnog izdanja uključuju uvid u inkluziju, finansiranje, osoblje uslove rada i plate. Odjeljak nastavnog plana i programa sada se bavi temama kao što su obrazovanje o održivosti, digitalna svijest i sigurnost, te rano učenje stranih jezika, da zadovolji promenljive potrebe male dece. Drugi dio izvještaja donosi nacionalnu perspektivu, sa informativnim listovima koji navode glavne karakteristike svakog ECEC sistema, uključujući strukturne dijagrame za lakše referenca. Izvještaj pokriva 37 evropskih zemalja: 27 država članica EU, plus Albanija, Bosna i Hercegovina, Švicarska, Island, Lihtenštajn, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Norveška, Srbija i Turska.

 

0

Struktura obrazovnog sistema u Evropi u 2024/25 godini

 

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Kako evropske zemlje organiziraju osnovno, srednje i visoko obrazovanje? Želite znati trajanje svakog nivoa obrazovanja ili koliko različiti obrazovni programi mogu biti? Eurydiceov najnoviji online projekat „Struktura evropskog obrazovnog sistema” ima sve odgovore za vas, s uporedivim podacima i interaktivnim vizualima. Pomoću ovog interaktivnog web alata možete otkriti kako su obrazovni sistemi strukturirani širom Europe. Iako ovi sistemi mogu biti složeni, Eurydice ih čini jednostavnim, nudeći šematske i uporedive informacije. Kroz detaljne vizuelne prikaze i podatke, steći ćete uvid od obrazovanja u ranom djetinjstvu i brige do programa visokog obrazovanja za školsku/akademsku godinu 2024/2025. Podaci pokrivaju 39 obrazovnih sistema u 37 zemalja programa Erasmus+, naglašavajući ključne aspekte kao što su dob za početak i napuštanje svakog programa, nazivi obrazovnih institucija koje ih nude ili dužina redovnog i vanrednog obaveznog obrazovanja i obuke.

0

Plate i dodaci na plate za nastavnike i školske direktore u Evropi za 2022/23 godinu

Originalna
publikacija

 

 

 

 

Kakve su plate nastavnika i direktora škola u poređenju sa platama širom Evrope?

Plate nastavnika i izgledi za karijeru su kritični za privlačenje i zadržavanje talenata u obrazovanju. Ali kako se ti izgledi razvijaju kako nastavnici stiču iskustvo? Kako je inflacija utjecala na njihove zarade i da li su posljednjih godina stekli ili izgubili kupovnu moć?

Direktori škola igraju vitalnu ulogu u poboljšanju kvaliteta obrazovanja i rješavanju izazova kao što je rano napuštanje škole. Ovo postavlja važna pitanja: Koje su minimalne plate za rukovodioce škola širom Evrope? Da li veličina škole utiče na njihovu naknadu?

Interaktivni alat Eurydice pruža detaljne uporedne podatke o zakonskim i stvarnim platama nastavnika i direktora škola u 37 zemalja, članica Eurydice mreže, koje pokrivaju predškolsko i više srednje obrazovanje. Alat omogućava detaljnu analizu plata i naknada na različitim nivoima obrazovanja i fazama karijere.

Podatke su zajedno prikupile mreže Eurydice i OECD/NESLI, nudeći vrijedne uvide u naknade nastavnika i direktora škola u evropskim obrazovnim sistemima.

0

Validacija neformalnog učenja u visokom obrazovanju u Evropi

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Ovaj „Eurydice“ izvještaj istražuje da li su i u kojoj mjeri sistemi visokog obrazovanja širom Evrope prepoznali i da li potvrđuju rezultate učenja kroz proces neformalnog učenja. Nadovezujući se na upravljačke dokumente i ciljeve EU-a postavljene u okviru Bolonjskog procesa, izvještaj ispituje validaciju neformalnog učenja kao alternativni put za pristup obrazovanju i kao način da se ispune zahtjevi studija visokog obrazovanja. Osim toga, izvještaj se bavi i vrstama aktivnosti učenja koje se mogu potvrditi kao i mehanizmima osiguranja kvaliteta koji podupiru praksu validacije. Izvještaj pokriva 37 obrazovnih sistema koji su dio „Eurydice“ mreže i uključuje kvalitativne podatke za školsku 2023./2024. godinu.

0

Učenje za održivost u Evropi: Izgradnja kompetencija i podrška školama i nastavnom kadru

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Ovaj „Eurydice“ izvještaj fokusira se na razvoj kompetencija održivosti među učenicima i podršku koja se nudi nastavnicima i školama da odgovore na izazove zelene tranzicije u 39 evropskih obrazovnih sistema. Izvještaj analizira kako je učenje za održivost ugrađeno u evropske nastavne planove i programe i do koje mjere su kompetencije održivosti koje su definisane na osnovu evropskog „GreenComp“ okvira uključene u ove upravljačke dokumente (Poglavlje 1). Izvještaj zatim istražuje ulogu nastavnika i direktora škola u promovisanju održivosti, pokrivajući oblasti kao što su integracija održivosti u oblasti kompetencija nastavnika, početno obrazovanje nastavnika, promovisanje profesionalnog razvoja nastavnika u oblasti održivosti, izgradnja školskog menadžmenta za oblast održivosti i podrška nastavnicima u pružanju obrazovanja o oblasti održivosti ( Poglavlje 2). Izvještaj konačno istražuje pristupe održivosti cijele škole, podršku školama i praćenje, uključujući smjernice, podršku i podsticaje, kao i praćenje integracije učenja za održivost u školske aktivnosti (Poglavlje 3). Pokrivajući osnovno i opšte srednje obrazovanje, izvještaj se oslanja na kvalitativne podatke o politikama i mjerama podrške koje se primjenjuju u procesu učenja o održivosti u školama u Evropi.

0

Promocija različitosti i inkluzije u školama u Evropi

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Ovaj izvještaj istražuje postojeće politike i mjere na nacionalnom/najvišem nivou koje promovišu raznolikost i uključivanje u školsko obrazovanje. Izvještaj se posebno fokusira na učenike koji će najvjerojatnije doživjeti nepovoljan položaj i/ili diskriminaciju u školama, uključujući djevojčice/dječake, učenike različitog migrantskog, etničkog i vjerskog porijekla, LGBTIQ+ učenike i učenike s posebnim obrazovnim potrebama ili invaliditetom. Izvještaj  ističe postojeće ciljane političke inicijative koje promovišu pristup učenika kvalitetnom, uključivom, redovnom obrazovanju. Pruža usporedni pregled politika i mjera u 39 evropskih obrazovnih sistema i predstavlja mnoge primjere zemalja koji prikazuju neke od najnovijih inicijativa preduzetih širom Evrope.

0

Plate i dodaci na plate za nastavnike i školske direktore u Evropi za 2021/22 godinu

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Naknade nastavnika i izgledi za karijeru sastavni su dio politika čiji je cilj privući najbolje kandidate i osigurati da ostanu u struci. Jesu li učitelji u Europi dobro plaćeni? Kakve izglede za povećanje plate imaju nastavnici, kako napreduju u karijeri? Jesu li učitelji posljednjih godina dobili ili izgubili kupovnu moć?

Direktori škola imaju ključnu ulogu u poboljšanju kvalitete izučavanja i učenja u školama i oblikovanju pristupa za cijelu školu koji pomaže u rješavanju problema ranog napuštanja škole. Kolike su minimalne plate direktora škola? Utiče li veličina njihove škole na njihovu platu?

Ovaj izvještaj prikazuje sastav i razlike u primanjima učitelja i direktora škola među zemljama u mreži Eurydice. Izvještaj također pruža informacije o zakonskim i stvarnim platama i pokriva predškolsko do opšteg srednjeg obrazovanje. Podaci korišteni za usporedni izvještaj dostupni su u otvorenom formatu podataka.

Tabele po državama prikazuju informacije uključene u ovaj izvještaj i još mnogo toga (upravljanje, zahtjevi za kvalifikacijama, naknade i stvarne plate za direktore škola). Dostupni su u formatu otvorenih podataka.

Podatke su zajednički prikupile mreže Eurydice i OECD/NESLI.

0
Page 1 of 11 12345...»