Obavezno obrazovanje u Evropi u školskoj 2019/20 godini

Originalna
publikacija

Da li tražite sažetu informaciju o trajanju obaveznog obrazovanja / osposobljavanja u 43 evropska obrazovna sistema? U ovoj novoj „Eurydice“ publikaciji definitivno ćete pronaći ono što tražite: trajanje obaveznog obrazovanja / obuke u cijeloj Evropi, početna i prelazna dob učenika u obaveznom obrazovanju. Otkrićete, na primjer, da u većini evropskih obrazovnih sistema obavezno obrazovanje započinje na početku osnovnog obrazovanja, često u dobi od 6 godina. Međutim, pohađanje posljednje godine predškolskog obrazovanja obavezno je u 16 obrazovnih sustava , Francuska i Mađarska navode najraniju starosnu dob obaveznog obrazovanja (staru 3 godine). Suprotno tome, u Estoniji obavezno obrazovanje započinje u dobi od 7 godina. U nešto više od polovine evropskih obrazovnih sistema redovno obavezno obrazovanje / obuka traje 10-11 godina, a završava u dobi od 15-16 godina.

Ova publikacija pokriva 38 država koje učestvuju u programu Erasmus + EU (28 država članica, Albanija, Bosna i Hercegovina, Švicarska, Sjeverna Makedonija, Island, Lihtenštajn, Crna Gora, Norveška, Srbija i Turska).

0

Struktura obrazovnog sistema u Evropi u 2019/20 godini – šematski prikaz

Originalna
publikacija

Kako različite države širom Evrope organizuju svoje obrazovne sisteme? Koji su različiti modeli organizacije u osnovnom i srednjem obrazovanju u Evropi i koliko dugo traju različiti obrazovni nivoi? Koliko su različiti programi koji se nude na tercijarnom nivou?

Odgovori na sva ova pitanja mogu se naći u posljednjoj publikaciji „Eurydice-a“ Struktura evropskih obrazovnih sistema. Otkrićete, na primjer, da u Evropi postoje tri glavna organizaciona modela osnovnog i nižeg srednjeg obrazovanja. Izvještaj uključuje kartu koja vizualno prikazuje te modele, nacionalne šematske dijagrame i vodič za čitanje dijagrama. Informacije su dostupne za 43 evropska obrazovna sistema koji pokrivaju 38 država koje učestvuju u EU programu Erasmus +

0

Plate i dodaci na plate za nastavnike i školske direktore u Evropi za 2017/18 godinu

Originalna
publikacija

Peti (5) Oktobar je Svjetski dan učitelja i „Eurydice“ ovaj datum dočekuje sa novim Izvještajem. Učitelji su u središtu obrazovanja i izazovi s kojima su se suočili znatno su se promijenili tokom posljednjih godina. Ovaj Izvještaj analizira zakonom propisane plate nastavnika i direktora škola u predškolskim, osnovnim i opštim srednjim javnim školama u 42 evropska obrazovna sistema u 2017./18 godini. Dok u nekim zemljama nastavnici imaju jednaku zakonsku platu bez obzira na stepen obrazovanja na kojem predaju, u drugim postoje razlike među nivoima obrazovanja često povezane s razlikama u kvalifikacijskim zahtjevima. Direktori škola obično zarađuju veće plate od nastavnika, a u mnogim se obrazovnim sistemima njihova plata povećava sa veličinom škole. Izvještaj prikazuje i glavne promjene u zakonskim platama tokom posljednje tri godine i vrši uporedbu prosječne stvarne plate nastavnika (uključujući dodatke i druga dodatna plaćanja) s „PIB“-om po glavi stanovnika i sa srednjim primanjima ostalih visokoškolaca u svakoj zemlji. Izvještaj uključuje nacionalne listove s opsežnim informacijama o platama i dodacima i drugim dodatnim plaćanjima za nastavnike i direktore škola u svakom obrazovnom sistemu. Podatke prikupljaju zajednički mreže Eurydice i OECD / NESLI.

0

Učenje regionalnih ili manjinskih jezika u školama u Evropi

Originalna
publikacija

Danas je Evropski dan jezika, a „Eurydice“ jezičnu raznolikost slavi novom publikacijom o regionalnim ili manjinskim jezicima. Jeste li znali da obrazovne vlasti širom Evrope promovišu nekih 60 regionalnih ili manjinskih jezika? Koji su to jezici i koje ih države podržavaju? Izvještaj pruža pregled trenutnih politika u Evropi koji podupiru nastavu regionalnih ili manjinskih jezika u školama. Konkretnije, ona prikazuje neke primjere nacionalnih politika i mjera, kao i neke projekte finansirane od strane EU-a koji promovišu učenje ovih jezika.

Ovaj izvještaj „Eurydice“ pruža pregled trenutnih politika u Europi koji podupiru nastavu regionalnih ili manjinskih jezika u školama. U službenim dokumentima predstavljene su reference koje su vlasti na najvišem nivou obrazovanja upućivale na regionalne ili manjinske jezike. Također prikazuje neke postojeće politike i mjere za učenje regionalnih ili manjinskih jezika u različitim evropskim obrazovnim sistemima. Zaključuje pregledom nekih projekata i inicijativa koje finansira EU koje podupiru nastavu regionalnih ili manjinskih jezika u školama u Evropi.

Najava edukativnog vrha

Ovaj je izvještaj spremljen za drugo izdanje Evropskog samita o obrazovanju, čiji je domaćin Tibor Navracsics, komesar za obrazovanje, kulturu, mlade i sport koji se održava danas u Briselu. Bit će predstavljen tokom posvećene radionice: „Važnost regionalnih i manjinskih jezika u Europi: Zašto pripadaju učionicama, a ne muzejima“ između 1730 do 18 h (BCT). Sjednicu je moguće pregledati uživo. Više informacija o događaju i vezi za web streaming potražite na službenom web mjestu Education Summit: https://ec.europa.eu/education/summit_en

0

Organizacija školskog vremena u Evropi: Osnovno i srednje opšte obrazovanje – 2019/20

Originalna
publikacija

Ljeto je prošlo i došlo je vrijeme za godišnja ažuriranja „Eurydice-a“ za školske i akademske kalendare. Ako tražite informacije poput raspodjele praznika, broja školskih dana u komparativnoj perspektivi, ovo su Izvještaji koje trebate pročitati.

Kako je školska godina organizovana u cijeloj Evropi? Unatoč nekim razlikama, zemlje pokazuju mnogo sličnosti u pogledu strukture svojih školskih kalendara. U 10 zemalja / regija škola uglavnom započinje u avgustu mjesecu. Zemlje u kojima školska godina započinje najranije su Danska i Finska. S obzirom na broj školskih dana, on varira između 157,5 dana u osnovnom obrazovanju u Flamanskoj zajednici Belgije i 200 dana u Danskoj i Italiji. Uopšteno, broj školskih dana je isti u osnovnom i srednjem obrazovanju, ali postoji nekoliko izuzetaka: u Francuskoj i Albaniji (oba u srednjem obrazovanju), Grčkoj (u srednjem obrazovanju uključuju se nastavni dani i ispitni dani) , Rumunije i Srbije, na primjer, broj školskih dana veći je u srednjem obrazovanju nego u osnovnom.

Ovaj Izvještaj, na temelju nacionalnih podataka, daje pregled trajanja školske godine, datuma početka i završetka, vremena i trajanja školskih praznika i broja školskih dana. Obuhvata i osnovno i opšte srednjoškolsko obrazovanje, a ključne točke ilustriraju uporedni podaci. Podaci su dostupni za 38 zemalja koje učestvuju u programu Erasmus + EU (28 država članica, Albanija, Bosna i Hercegovina, Švicarska, Island, Lihtenštajn, Crna Gora, Sjeverna Makedonija, Norveška, Srbija i Turska).

0

Eurydice Sažetak – Ključni podaci o ranom odgoju i obrazovanju u Evropi za 2019 godinu

Originalna
publikacija

Obrazovanje i odgoj djece u ranom djetinjstva (ECEC) – faza prije osnovnog obrazovanja – postaje važan dio evropske obrazovne politike. U srednjoročnom izvještaju o provođenju strateškog okvira za evropsku saradnju u obrazovanju i osposobljavanju (ET 2020) zaključeno je da „današnja potreba za fleksibilnošću i propusnošću između iskustava učenja zahtijeva usklađenost politike od predškolskog obrazovanja i škola do visokog obrazovanja, strukovnog obrazovanje i osposobljavanje i učenje odraslih. Budući da su rane godine najvažnije u životu osobe, ECEC postavlja temelj za uspješno cjeloživotno učenje.

U Evropi većina djece započinje s osnovnim obrazovanjem oko šeste godine života. Trenutno 31 milion djece mlađe od ove dobi živi u Evropskoj uniji i potencijalni su korisnici usluga predškolskog obrazovanja i odgoja (ECEC). Međutim, univerzalni pristup i visoka kvaliteta ECEC usluga još uvijek nisu postignuti u mnogim evropskim zemljama.

Vrste ECEC usluga i njihova kvaliteta često se razlikuju ovisno o dobi djece. Djeca u većini zemalja Srednje i Južne Evrope susreću se s promjenama prelazeći iz okruženja za odgoj o djeci u predškolskim školama koje su usmjerene prema obrazovanju oko treće godine života. Međutim, tradicionalna podjela između dječjeg odgoja i faze predškolskog obrazovanja zamagljuje se u mnogim zemljama koje uvode obrazovne smjernice ili kurikulumi za mlađu djecu.

ECEC dobre kvalitete za djecu mlađu od treće godine još nije dostupan u mnogim evropskim zemljama. Jasni obrazovni sadržaji za svu djecu, koje isporučuje visoko kvalifikovani kadar i podržano dosljednim politikama uglavnom se nalaze u nordijskim, baltičkim i balkanskim regijama. Te zemlje pružaju integrirane ECEC usluge za svu djecu mlađu od osnovne škole. Ipak, neki se još uvijek bore za korištenje pristupa svakom djetetu i imaju nisku stopu sudjelovanja.

Dostupnost ECEC-a je mala za djecu mlađu od treće godine. U prosjeku, 34% ili oko 5 miliona djece mlađe od 3 godine pohađa ECEC. Samo sedam država članica EU (Danska, Njemačka, Estonija, Latvija, Slovenija, Finska i Švedska), kao i Norveška, omogućavaju mjesto za javno finansiranje osiguranja za svako dijete od rane dobi (6 do 18 mjeseci).

U Evropi većina porodica plaća ECEC za djecu mlađu od treće godine. Prosječne mjesečne naknade su najviše u Irskoj, Holandiji, Velikoj Britaniji i Švicarskoj.

Pristupačnost i pristupačnost znatno su bolji za stariju djecu. Gotovo polovina evropskih zemalja omogućava mjesto u ECEC-u od treće godine života (često besplatno). Sve veći broj zemalja obvezuje  pohađanje nastave tokom posljednje godine ECEC-a.

Zahtjevi za kvalifikovani kadar su obično niži za rad sa mlađom djecom od starijih. U većini obrazovnih sistema  asistenti se mogu zaposliti bez početne kvalifikacije u ECEC-u. Samo pet obrazovnih sistema učinio je CPD obveznim za sve zaposlenike ECEC-a (Luksemburg, Rumunima, Slovenija, Velika Britanija (Škotska) i Srbija).

Usklađenost sa strukturnim normama i standardima, zajedno s evaluacijom procesa učenja i svakodnevnim interakcijama u okruženju, bitni su dijelovi osiguranja kvalitete. Međutim, i strukturalna i procesna kvaliteta procjenjuju se u samo manjini evropskih zemalja. Dječji se glasovi rijetko čuju i tijekom evaluacije.

0

Digitalno obrazovanje u školama u Evropi – „Eurydice“ Sažetak

Originalna
publikacija

Priznavajući ključnu ulogu koju školsko obrazovanje ima u pripremi mladih za svijet koji se temelji na visokoj tehnologiji, ovaj izvještaj određuje dvije različite, ali istovremeno komplementarne perspektive digitalnog obrazovanja: Razvoj digitalnih kompetencija relevantnih za učenike i nastavnike s jedne strane, i pedagoško korištenje tehnologija za podršku, poboljšanje i transformisanje učenja i podučavanja s druge strane.

Izvještaj daje pokazatelje razvoja digitalne kompetencije učenika kroz školske programe, digitalne kompetencije za učitelja, ocjenu digitalnih kompetencija učenika i korištenje tehnologije za ocjenu uopšteno, te na kraju, na strateške pristupe digitalnim kompetencijama i posebno politike koje podržavaju škole u ovom pitanju.

Dok četiri glavna poglavlja donosiocima politika, istraživačima i obrazovnoj zajednici pružaju uporedne informacije o trenutnim politikama školovanja o digitalnom obrazovanju u Evropi, dodaci dodaju konkretne podatke po državama, školskim programima, okvirima kompetencija učitelja, strategijama i agencijama najvišeg nivoa podrške digitalnom obrazovanju u školama Evrope.

Izvještaj obuhvata digitalno obrazovanje na osnovnim i opštim (nižim i gornjim) srednjim nivoima obrazovanja za školsku 2018./19 godinu, u 38 evropskih zemalja (43 obrazovna sistema) koje učestvuju u EU programu Erasmus +. Obuhvata svih 28 država članica EU, kao i Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Švicarsku, Island, Lihtenštajn, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju, Norvešku, Srbiju i Tursku.

0

Digitalno obrazovanje u školama u Evropi – „Eurydice“ Izvještaj

Originalna
publikacija

Priznavajući ključnu ulogu koju školsko obrazovanje ima u pripremi mladih za svijet koji se temelji na visokoj tehnologiji, ovaj izvještaj određuje dvije različite, ali istovremeno komplementarne perspektive digitalnog obrazovanja: Razvoj digitalnih kompetencija relevantnih za učenike i nastavnike s jedne strane, i pedagoško korištenje tehnologija za podršku, poboljšanje i transformisanje učenja i podučavanja s druge strane.

Izvještaj daje pokazatelje razvoja digitalne kompetencije učenika kroz školske programe, digitalne kompetencije za učitelja, ocjenu digitalnih kompetencija učenika i korištenje tehnologije za ocjenu uopšteno, te na kraju, na strateške pristupe digitalnim kompetencijama i posebno politike koje podržavaju škole u ovom pitanju.

Dok četiri glavna poglavlja donosiocima politika, istraživačima i obrazovnoj zajednici pružaju uporedne informacije o trenutnim politikama školovanja o digitalnom obrazovanju u Evropi, dodaci dodaju konkretne podatke po državama, školskim programima, okvirima kompetencija učitelja, strategijama i agencijama najvišeg nivoa podrške digitalnom obrazovanju u školama Evrope.

Izvještaj obuhvata digitalno obrazovanje na osnovnim i opštim (nižim i gornjim) srednjim nivoima obrazovanja za školsku 2018./19 godinu, u 38 evropskih zemalja (43 obrazovna sistema) koje učestvuju u EU programu Erasmus +. Obuhvata svih 28 država članica EU, kao i Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Švicarsku, Island, Lihtenštajn, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju, Norvešku, Srbiju i Tursku.

0

Ključni podaci o ranom obrazovanju i brizi za djecu u Evropi – izdanje za 2019. godinu

Originalna
publikacija

Obrazovanje i briga za djecu u ranom djetinjstvu (ECEC) – faza prije osnovnog obrazovanja – sve se više priznaje kao temelj za cjeloživotno učenje i razvoj. Ovo drugo izdanje Ključnih podataka o obrazovanju i brizi za djecu u ranom djetinjstvu u Europi prikazuje napredak postignut u ključnim područjima kvalitete koji su identifikovani u Preporuci Savjeta o visokokvalitetnim sistemima ECEC-a. Njime se kreatorima politike, istraživačima i roditeljima omogućuje lak pristup međunarodnim usporednim podacima i bogatstvo primjera zemalja koji se odnose na ECEC politike koje se trenutno provode u Europi.

Prvi dio Izvještaja sadrži pokazatelje o ključnim područjima kvalitete, osoblju, obrazovnim smjernicama, kao i evaluaciji i praćenju. Međusobno povezujući ova ključna područja, Izvještaj nudi pristup usmjeren na djecu, pri čemu se posebna pozornost posvećuje međusobnoj povezanosti politika u različitim područjima. Važnost uključenosti u obrazovanje naglašava se i kao visokokvalitetan ECEC smatra se jednim od najboljih načina za povećanje jednakosti  u društvu. Drugi dio Izvještaja daje nacionalnu sliku s informativnim listovima koji ističu ključne pretpostavke svakog sistema ECEC-a, uključujući dijagram njegove strukture.

Djelokrug Izvještaja je vrlo širok, a obuhvata središnje i regulirane domove u javnom i privatnom sektoru u 38 evropskih zemalja (43 obrazovna sistema) koje učestvuju u programu EU Erasmus +. Uključuje 28 država članica Evropske unije, kao i Albaniju, Bosnu i Hercegovinu, Švicarsku, Island, Lihtenštajn, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju, Norvešku, Srbiju i Tursku.

0

Preporučeno godišnje vrijeme za izvođenje nastave u redovnom obaveznom obrazovanju u Evropi – 2018/19

Originalna
publikacija

Da li ste znali da raspoloživo vrijeme za učenje može imati pozitivan učinak na sam proces učenja i to posebno u situacijama učenika koji se nalaze u nepovoljenom položaju?

Savjet Evropske Unije postavilo je cilj smanjenja niskih postignuća tj. rezultata učenja u oblasti čitanja, matematike i prirodnih nauka među 15-godišnjacima na manje od 15% do 2020 godine. Postavlja se pitanje na koji način evropske zemlje to mogu postići?

Ovaj Izvještaj bavi se analizom preporučenog minumuma trajanja nastave u redovnom obaveznom opštem obrazovanju u 43 evropska obrazovna sistema u školskoj 2018/19 godini.

Posebna pozornost posvećena je čitanju, pisanju i književnosti, matematici, prirodnim i društvenim naukama. Ovaj Izvještaj pokazuje kako su čitanje, pisanje i književnost predmetna područja koja zauzimaju najveći dio nastavnog vremena u osnovnom obrazovanju. Matematika predstavlja drugi najveći udio vremana izvođenja nastave, pri čemi se udio izvođenja nastave iz predmeta matematike smanjuje na sekundarnom nivou u korist drugih predmeta iz drugih prirodnih oblasti. Osim usporedne analize, ovaj Izvještaj uključuje i nacionalne dijagrame koji ilustriraju podatke po zemljama i predmetima. Podatke su zajednički prikupili Eurydice i OECD NESLI mreža.

0
Page 5 of 11 «...34567...»