
Svaki učenik u Evropi trebao bi imati priliku da savlada osnovne vještine koje otvaraju vrata učenju, novim mogućnostima i samouvjerenoj budućnosti. Pismenost, matematika, prirodne nauke, digitalne vještine i građanstvo su više od školskih predmeta – oni su temelji cjeloživotnog učenja, zapošljivosti, građanskog učešća i ličnog rasta. Međutim, nedavne međunarodne procjene otkrivaju sve veći broj učenika u Evropi koji završavaju obavezno obrazovanje bez dostizanja očekivanih nivoa osnovnih vještina. Ovo predstavlja ozbiljnu zabrinutost za jednakost, kvalitet obrazovanja i sposobnost Evrope da se suoči s budućim izazovima.
Kao odgovor na ovo, Evropska komisija je stavila osnovne vještine u središte svoje šire agende obrazovanja i vještina. Ovaj izvještaj Eurydicea analizira kako 37 obrazovnih sistema širom Evrope rješava problem slabijeg uspjeha u pismenosti, matematici i prirodnim naukama na osnovnoškolskom i nižem srednjoškolskom nivou. Fokusira se na politike usvojene ili implementirane od školske 2020/2021. godine.
U sedam poglavlja, izvještaj pokazuje kako zemlje oblikuju ekosistem mjera politike: usvajanje strateških okvira, revizija nastavnih planova i programa, reorganizacija nastave, poboljšanje ocjenjivanja, jačanje podrške učenju, jačanje podrške nastavnicima i inkluzivnim praksama, te intenzivnije uključivanje roditelja u učenje njihove djece. U središtu ovog ekosistema su nastavnici, podržani kroz profesionalni razvoj, inkluzivne pedagoške resurse i zapošljavanje specijaliziranog osoblja.
Zajedno, ove mjere politike pokazuju zajedničku ambiciju širom Evrope: osigurati da nijedan učenik ne bude zapostavljen i da svaka mlada osoba može izgraditi snažne temelje koji su joj potrebni za uspjeh u školi i u životu.
DEC
2025



