Publikacije

Preporučeno godišnje vrijeme za izvođenje nastave u redovnom obaveznom obrazovanju u Evropi u školskoj 2024./2025. godini

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

 

Efikasno učenje zavisi od mnogih faktora, ali nesumnjivo, vrijeme nastave dostupno učenicima igra ključnu ulogu u njihovom procesu učenja. Uz kvalitet nastave i vrijeme dostupno za učenje nakon škole, povećanje količine vremena nastave dodijeljenog određenoj disciplini može pomoći u povećanju interesa učenika za taj predmet i može imati pozitivan učinak na uspjeh učenika, još više kada je povećanje praćeno drugim mjerama podrške i usmjereno na učenike u nepovoljnom položaju.

Ovaj izvještaj analizira preporučeno minimalno vrijeme nastave u redovnom obaveznom opštem obrazovanju u 38 obrazovnih sistema. Podaci se odnose na minimalne zahtjeve koje su nadležne vlasti postavile za obavezni kurikulum za školsku 2024./2025. godinu.

Analiza pokazuje da su čitanje, pisanje i književnost predmetno područje koje generalno čini najveći udio vremena nastave na svim nivoima obrazovanja, a posebno je dominantno u osnovnom obrazovanju. Na osnovnom nivou, fokus u većini zemalja je na čitanju, pisanju i književnosti (oko 26% ukupnog vremena nastave), dok matematika predstavlja drugi najveći udio vremena nastave (18%). Na srednjoškolskom nivou, udio čitanja, pisanja i književnosti se smanjuje u korist drugih predmeta, kao što su prirodne nauke i strani jezici. Ove podatke su zajednički prikupile mreže Eurydice i OECD NESLI.

0