Publikacije

Jednakost u školskom obrazovanju u Evropi: Strukture, politike i rezultati u učenju

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

Obrazovanje može igrati važnu ulogu u postizanju pravičnijih i sveobuhvatnijih evropskih društava. Da bi se to postiglo, obrazovni sistemi moraju biti pravedniji, osiguravajući da svi mladi ljudi mogu razvijati svoje talente i ostvariti svoj puni potencijal. Međutim, socijalno-ekonomska pozadina i dalje je snažna odrednica postignuća  učenika tj. rezultata koji sami učenici postižu za vrijeme svog obrazovanja u školama. Kako dizajn obrazovnih sistema utiče na obrazovne nejednakosti?

Na osnovu 42 evropska obrazovna sistema, ovaj „Eurydice-ov“ izvještaj istražuje ovu temu i identifikuje politike i strukture povezane s višim nivoima pravičnosti u postignućima učenika. To čini na temelju međunarodnih anketa za ocjenjivanje učenika, poput PISA, PIRLS i TIMSS. Izvještaj ispituje sljedeće komponente obrazovnog sistema:

  • Učestvovanje u obrazovanju te brigu u ranom djetinjstvu,
  • Finansiranje škola,
  • Diferencijacija i tipovi škola,
  • Izbor škole,
  • Upisne politike,
  • Sistemi praćenja,
  • Ponavljanje razreda,
  • Autonomija škole,
  • Školska odgovornost,
  • Podrška školama u nepovoljnom položaju,
  • Podrška učenicima s niskim uspjehom i mogućnost učenja.
0