Obrazovanje može igrati važnu ulogu u postizanju pravičnijih i sveobuhvatnijih evropskih društava. Da bi se to postiglo, obrazovni sistemi moraju biti pravedniji, osiguravajući da svi mladi ljudi mogu razvijati svoje talente i ostvariti svoj puni potencijal. Međutim, socijalno-ekonomska pozadina i dalje je snažna odrednica postignuća učenika tj. rezultata koji sami učenici postižu za vrijeme svog obrazovanja u školama. Kako dizajn obrazovnih sistema utiče na obrazovne nejednakosti?
Na osnovu 42 evropska obrazovna sistema, ovaj „Eurydice-ov“ izvještaj istražuje ovu temu i identifikuje politike i strukture povezane s višim nivoima pravičnosti u postignućima učenika. To čini na temelju međunarodnih anketa za ocjenjivanje učenika, poput PISA, PIRLS i TIMSS. Izvještaj ispituje sljedeće komponente obrazovnog sistema:
- Učestvovanje u obrazovanju te brigu u ranom djetinjstvu,
- Finansiranje škola,
- Diferencijacija i tipovi škola,
- Izbor škole,
- Upisne politike,
- Sistemi praćenja,
- Ponavljanje razreda,
- Autonomija škole,
- Školska odgovornost,
- Podrška školama u nepovoljnom položaju,
- Podrška učenicima s niskim uspjehom i mogućnost učenja.
OKT
2020