Publikacije

Pravičnost u školskom obrazovanju u Evropi: Strukture, politike i uspjeh učenika

Originalna
publikacija

 

 

 

 

 

Pravični obrazovni sistemi igraju glavnu ulogu u nastojanju da evropska društva budu što pravednija i što inkluzivnija. Obrazovne vlasti u državama članicama Evropske unije imaju glavnu odgovornost za osiguranje pravičnosti u obrazovanju kako bi svaki učenik mogao iskoristiti svoj potencijal, i kako Evropa ne bi trošila dragocjene talente svoje najmlađe generacije. Socioekonomski položaj učenika, međutim, i dalje utiče na njihova postignuća. Za učenike u nepovoljnom položaju opasnost od nedovoljnog uspjeha i ranog napuštanja obrazovanja može biti značajna.
Kriza izazvana pandemijom COVID-19 donosi sve veće izazove koji će vjerovatno produbiti postojeće nejednakosti. Moramo uložiti zajedničke napore da se pozabavimo ovom situacijom i da podržimo učenike koji se susreću sa problemima.
Ovaj novi izvještaj istražuje obrazovne strukture i politike koje utiču na pravičnost u školama. One se ovdje povezuju sa postignućem učenika u međunarodnim istraživanjima i na taj način se identifikuju ključne politike i strukture koje su povezane sa višim nivoima pravičnosti.
Ključni nalazi upućuju na brojne načine na koje obrazovne vlasti mogu djelovati kako bi se poboljšala pravičnost u školama. Relevantne mjere politike uključuju povećanje javne potrošnje, naročito u osnovnom obrazovanju, povećanje učešća djece u nepovoljnom položaju u visokokvalitetnom ranom obrazovanju i predškolskom vaspitanju, usmjeravanje učenika na različite obrazovne programe ili smjerove u kasnijoj fazi, eliminisanje diferencijacije pri odabiru škole i politika upisa kao i smanjenje broj đaka koji ponavljaju razred. Izvještaj takođe upućuje na velike razlike među zemljama u pogledu načina na koji se te politike sprovode i koliko su djelotvorne u borbi protiv nejednakosti u obrazovanju.
Uvjerena sam da će ovaj komparativni izvještaj biti od velike pomoći kreatorima obrazovnih politika i drugim zainteresovanim stranama na nacionalnom nivou. Nadam se da će podstaći države da razmijene najbolje prakse i da uče jedni od drugih. Važno je voditi duboku i otvorenu raspravu o tome kako naše obrazovne sisteme učiniti inkluzivnijim i pravednijim.
Mariya Gabriel

0