Kako je riješena integracija učenika i studenata sa imigrantskim porijeklom u evropskim školama? Uprkos svim trenutnim naporima na nivou kako cijele Evrope, tako i na nivou pojedinačnih evropskih država učenici i studenti sa imigrantskim statusom i dalje nastavljaju da zaostaju za učenicima i studentima koji pripadaju domicilnoj populaciji u mnogim oblastima. Ovi učenici i studenti se naročito suočavaju sa brojnim izazovima koji su povezani sa njihovim učešćem u školama a koje mogu direktno uticati na njihovo učenje i razvoj i koji u konačnici može voditi do loše integracije unutar tržišta rada i uopšteno samog društva.
Ovaj Izvještaj pokazuje kako najviše obrazovne vlasti, koji uključuje 42 evropska obrazovna sistema, promovišu integraciju učenika i studenata imigranata u okviru osnovnog i srednjeg obrazovanja (kao referentna godina uzeta je školska 2017/18 godina).
U prvom dijelu, komparativne analize pokrivaju sve države opisujući postojeće politike i mjere koje utiču na proces uključivanja u škole novopristiglih učenika i studenata imigranata te kako školske ustanove adresiraju njihove različite potencijale učenja i potreba.
U drugom dijelu, analiziraju se politike u 10 odabranih obrazovnih sistema unutar dvije glavne dimenzije: Način na koji je raznolikost prilagođena i kako se u školskom okruženju razmatra dobrobit učenika i studenata sa imigrantskim porijeklom. Zadnje, ali veoma važno, ovaj Izvještaj analizira cjelokupnost političkih pristupa, te se daje Zaključak da sa politike kojima se promoviše pristup kvalitetnom obrazovanju omogućavaju kako integraciju samih učenika i studenata imigranata tako i cjelokupnu integraciju svih studenata u Evropi.
JAN
2019